01 noiembrie 2007

Poţi cumpăra siteuri dar nu şi branduri

Val Voicu de la AdEvolution vorbeşte despre internetul românesc aşa cum o vede el din postura de lider al unuia dintre cele mai mari reţele de siteuri, într-un interviu pe Netcamp. El spune că oferta de achiziţii de siteuri este săracă:

Mai e loc pentru antreprenori online?
Da. Intotdeana e loc pentru antreprenori curajosi si cu viziune. Dar nici asta nu e suficient ca sa reusesti.

Vezi si alte achizitii pe piata locala?
Nu vad nimic „serios” de vanzare in acest moment. Poate ma insel eu.
Pentru mine nu e o noutate. Acest lucru mi l-a spus şi săptămâna trecută când ne-am întâlnit la Bucureşti, ba mai mult din discuţie a reieşit că la nivel de capitală există deficit de programatori, de specialişti care să dezvolte proiecte online viabile şi rapid, cu potenţial de monetizare.

Problema cu programatorii este valabilă şi la nivel de provincie. Aici în Oradea, colegii mei de la Ahoy.ro şi Easygames.ro având acelaşi bai: nu găsesc programatori... buni şi serioşi!

Şi ca să revin, totuşi eu cred că anul 2008 va aduce investiţii serioase în internet, vor fi multe achiziţii de siteuri. Din păcate sumele vor fi derizorii... şi asta pentru că se vor cumpăra siteuri nu branduri. De ce? Pentru că nu există start-up-uri româneşti care să fi ajuns branduri.

Apropo umblă vorba în târg că ungurii de la Index.hu - cel mai mare portal din vecini - vor să intre pe piaţa din România şi că deja tatonează piaţa. Mai mult, cei de la Sanoma Hearst, după lansarea siteului de ştiri newsreport.ro, au adus specialişti în consultanţă online din Olanda. Oare şi-au dat seama că e timpul să se concentreze şi pe online?

Niciun comentariu: