04 octombrie 2007

Optimizare SEO pentru bloguri. Indicaţii şi contraindicaţii

M-am gândit că având un blog să arunc o privire asupra cum trebuie optimizat un blog aşa încât Google să-l "placă", să-l indexeze ca atare respectiv să-l considere relevant din punct de vedere al conţinutului. Aşadar o să analizez ce trebuie să găsească Google pe blog şi ce nu, respectiv criteriile care dau relevanţă unui blog.

Pentru a căuta informaţii în bloguri puteţi apela la orice motor de căutare, care implicit va căuta o informaţie pe baza cuvintelor cheie date în tot Internetul respectiv în toate siteurile. Mai există şi posibilitatea de a căuta folosind BlogSearch care va da rezultate exclusiv din bloguri pentru cuvintele cheie date.

În principiu relevanţa unui blog, respectiv relevanţa acestuia raportat la conţinutul lui este dat de cel mai de succes articol postat pe blog. Presupunând că un articol este preluat de alţii din blogosferă (totalitatea blogurilor/blogărilor) cu link către cel original, popularitatea acelui link creşte. Articolul către care arată cele mai multe linkuri de pe alte siteuri/bloguri este considerat cel mai relevant şi implicit conţinutul acestuia este luat drept referinţă pentru conţinutul blogului.

Lucruri apreciate pozitiv

Blogroll - Acesta este un aspect important care face referire la listarea blogului tău printre linkurile altor bloguri. Cu cât sunt aceste bloguri evaluate mai pozitiv, cu atât vei fi şi tu mai bine văzut.

Fluxuri RSS - Importanţa acestui factor este dat de publicarea conţinutului blogului pe siteuri colectoare utilizând RSS. Astfel de siteuri sunt technorati.com, feedburner.com, bloglines.com etc. Numărul mare de articole de pe blogul tău indexate pe aceste siteuri agregatoare este un factor pozitiv de optimizare.

Rata de clicuri - Numărul de clicuri efectuate pe rezultatele căutărilor este un alt factor decisiv.

Taguri (etichete sau tagging) - Această formă de organizare a conţinutul aduce avantaje multiple. Pe lângă faptul că articolele sunt grupate şi utilizatorul le găseşte mai uşor, asigură un cross-linking sporit pe blog. Ştim din măsurile de optimizare SEO pentru siteurile obişnuite că cu cât numărul de linkuri către cât mai multe subpagini din prima pagină şi respectiv din toate subpaginile (footerul asigură acest lucru) este mai mare cu atât mai multe pagini vor fi indexate ceea ce duce la o prezenţă sporită în rezultatele căutărilor, deci trafic mai mare. Pe de altă parte numărul mare de subpagini indexate creşte Page Rankul siteului.

Email şi Chat - În cazul blogger.com care este deţinut de Google, este important şi dacă există linkuri în emailurile trimise pe Gmail ori mesajele de pe GTalk.

Lucruri apreciate negativ

Frecvenţa articolelor - Poate fi considerat blog spam dacă articolele sunt publicate periodic la ore fixe (la fiecare 10 minute, în fiecare zi la ora 10.00 seara etc)

Linkuri pe blog - Numărul extrem de mare de linkuri în articole sau Blogroll, către siteuri externe, poate fi interpretat ca fiind un blog creat pentru a creşte Page Rankul altor siteuri.

După acest articol îmi dau seama că şi eu am lucruri pe care trebuie să le îmbunătăţesc.

Niciun comentariu: