02 august 2007

Comunităţile online, necesitate sau moft?

Azi mai mult ca oricând oamenii simt nevoia de a relaţiona cu cei din jur, de a comunica cu cei care au pasiuni şi interese similare. De aceea succesul uriaş al reţelelor sociale nu miră pe nimeni. Comunităţi online precum MySpace, Hi5, Netlog sau Friendster s-au extins la nivel mondial şi sunt utilizate chiar şi de internauţii români. Avantajul lor este că facilitează păstrarea legăturii cu prietenii, legarea de noi prietenii, schimbul de informaţii, întâlnirile online sau chiar vânzarea/cumpărarea de bunuri.

Siteurile de „social networking” permit utilizatorilor să-şi creeze un profil, să publice fotografii, să identifice evenimente culturale, să vânda bunuri ori să-şi găsească un job. Utilizatorii îşi pot deschide şi modera propriul forum, pot scrie pe blog, pot participa la concursuri online sau pot încărca fotografii de dimensiuni mari ori filmuleţe.

La ora actuală în România nu prea există astfel de reţele sociale, singurul care merită meţionat este club.neogen.ro, dar şi acesta e într-un stadiu incipient. Tocmai din această cauză, românii s-au reorientat în număr mare către serviciile din afară precum Hi5, Netlog sau MySpace. Marele neajuns al acestora constă în faptul că nu sunt dedicate utilizatorilor români, interfeţele în engleză sunt greu de folosit.

Ahoy.ro, o comunitate în creştere

În aceste condiţii Ahoy.ro vine să umple golul din „social networking”-ul românesc, fiind un instrument extrem de facil, care elimină neajunsurile siteurilor străine. Ba mai mult, oferă interfaţă multilingvă aşa încât reţeaua prietenilor poate fi extinsă şi peste graniţele ţării.

Noutatea Ahoy.ro constă în faptul că este serviciu social foarte uşor de folosit care permite crearea unui profil, încărcarea de fotografii în număr nelimitat şi gruparea lor în albume, crearea propriului blog, relaxarea cu ajutorul sutelor de jocuri disponibile, dar mai ales construirea propriei reţele de prieteni şi păstrarea legăturii cu aceştia.

O altă noutate este că Ahoy.ro propune o reţea închisă, în care accesul unui membru nou se face exclusiv pe bază de invitaţie. Acesta trebuie să fie invitat de un prieten care e deja membru sau poate cere o invitaţie de la moderator. În acest fel fiecare utilizator este prietenul cuiva, asigurându-se o legătură între toţi membri comunităţii.

Update: Cea mai populară reţea de socializare (www.iwiw.hu) vine în România.

Niciun comentariu: